Digitaalinen alkukarsinta toteutettiin uudella kilpailualustalla, jossa opettaja pääsee tarkastelemaan oppilaiden vastauksia joukkuekohtaisesti. Alusta mahdollistaa kilpailun käyttämisen oppimistyökaluna, kun opettaja voi tarkkailla oppilaiden kanssa suorituksia kilpailun jälkeen.
Kilpailu herätti tänä vuonna paljon kiinnostusta. Alustalle kirjautui 3804 kilpailusuoritusta, mikä on lähes 800 enemmän kuin edellisenä vuonna. Tämä on erittäin hyvä tulos, sillä digikilpailu saavutti noin 11 000 oppilasta. Lämmin kiitos kaikille opettajille kilpailuun mukaan lähdöstä. Teiltä saatu palaute otetaan myös huomioon alustan toimivuuden uudelleenkehittämisessä, jotta siitä saataisiin mahdollisimman helppokäyttöinen.
Kilpailun maksimipistemäärä oli 78. Paras kilpailutulos oli 74 pistettä Kouvolan Urheilupuiston koulun A-ryhmä -joukkueella. Tietokilpailun vaikeustaso oli kahdeksasluokkalaisille ilmeisen sopiva. Mediaanipistemäärä oli 60. Jopa 97 % joukkueista sai tulokseksi vähintään puolet maksimipisteistä. Kilpailun tavoitteena tukea nuorten minäpystyvyyden kehittymistä, jotta osaavat ja uskaltavat toimia ongelmatilanteissa oikein. Tästä syystä digikilpailu pyritään toteuttamaan niin, että huonoja tuloksia olisi mahdollisimman vähän, mutta toisaalta kärkituloksen saavuttamiseen vaaditaan erityistä harjaantumista.